søndag den 3. februar 2013

Dag 6

Jeg er nået til dag 6 i mit nye projekt, selvom det ikke føles helt rigtig, da jeg stadig mangler en kæmpe forsendelser kosttilskud, de skulle dog meget gerne ankomme på matriklen i løbet af ugen! Dag 6 betyder, 6 dage på en diæt bestående af kød, grønt og fedt, det vil sige 6 dage uden sukker af nogen form, ingen mælkeprodukter, kun lidt fløde og smør, ingen stivelse og også 6 dage uden skyggen af frugt. Jeg er overrasket over hvor let det har været, her med ikke sagt at der ingen cravings har været, for det har der i den grad, i sær i går lørdag, var lidt tung at danse med. Lørdag plejer at betyde langsom morgenmad med familiehygge om vafler, altid gluten og sukkerfri, men ikke uden frugt og mel, så ikke min menu. Familien fik vafler som vanligt, men min morgenmad bestod af æg, farsbrød, frøbrød og smør, ikke spor dårligt, men langfra vafler.
Nogen gode forslag til morgenmad?

2 kommentarer:

  1. Hvor mange dage drejer det sig om? Eller er det sådan at man langsomt må trappe op med frugt og sådan men bare generelt holder sig fra sukker og stivelse? Jeg er selv lige påbegyndt en sundere stil. Intet sukker og så lidt brød, pasta osv som muligt. Morgenmaden synes jeg også er rigtig svær, og jeg spiser heller ikke kød så jeg kan ikke finde på noget. Her ender det enten med røræg og grønt eller yoghurt med frugt og nødder. Fik du forresten tilsendt alt det mad du må spise eller bare alle tilskud og en indkøbsliste? KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej kajsa
      I princippet handler det om hele livet, sådan groft sagt ;) En diæt. hvor man holder sig fra nogle helt specifikke fødevare (så som sukker, stivelse, de fleste mælkeprodukter osv) 6 dage om ugen og så 1 dag om ugen har et "cheat" meal hvor man spiser lige det man lyster. Kittet jeg har købt er en temmelig omfattende guide om hvad det skal erhverves af tilskud, mad, meditation, hvile, opskrifter mm. der følger ingen mand eller kosttilskud med, men en udførlig guide om hvilke kosttilskud som anbefales, og som understøtter processen. Dette kommer til at forløbe over ca 2mdr. for mit vedkommende, en mdr. på at klargøre min krop til selve detoxen, og så efterfølgende 1 mdr. på detox. Håber det giver dig lidt bedre forståelse :)

      Slet