tirsdag den 13. marts 2012

Surdej

Ej man skulle næsten tro jeg fik procenter for al den reklame for Meyers bageri, det gør jeg dog ikke, jeg er bare stor fan og forbruger af deres top lækre brød. Nå men for nogle dage siden, fik jeg mod på selv, at kaste mig ud i den ædle bagekunst og derfor investere i en surdej (man kan nemlig købe sig fra den slags). Jeg har prøvet mig med en selv-lavet, men for det første skal sådan en fætter stå 10-14 dage før den kan bruges og for det andet, syntes jeg den lugtede mærkeligt og så noget underlig ud (noget mærkelig gevækst på overfladen, sikkert ikke helt sundt) så jeg har taget den nemmeløsning og betalt mig fra det, håber jeg kan holde liv i den lidt længer end sidst.
Glæder mig til at vise jer resultatet, planen er nogle lækre speltbrød min mødregruppe skal nyde godt af. 
Forsættelse følger.....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar