tirsdag den 13. november 2012

Tilbage på adressen

Hvor er det godt at være tilbage, jeg har savnet mit lille fristed.
Jeg har tænkt mange lange tanker om hvad der skal ske for eftertiden her inde, og jeg har egentlig forstillet mig at jeg vil poste en masse indlæg som omhandler den måde jeg spiser på, en inspiration til en såkaldt LOW CARB diæt da det er den måde min mave rumler mindst på, men meget mere om det på et andet tidspunkt :)

Vildt dejligt at være tilbage!

En lille opskrift til at starte på, tilmed en af mine yndlings

Persille pesto i den billige udgave:

En stor dusk persille
1 dl. solsikkekerne
1/2 - 1 dl. Olivenolie
100 g. parmesan
1-2 fed hvidløg
evt. salt

Rist solsikkekerne på en tør pande, til de får lidt lysebrun farve, derefter males de til en grov mel.
Parmesanen males til en grov mel, eller rives på rivejern.
Persillen skylles, og de groveste stængler tages fra.
Persillen, lidt af olien og hvidløget smides op i en skål og får en tur med stavblenderne (det skal bare have lid smæk, til det bliver til en grøn grød, tilsæt evt. lidt mere olie)
Når persillen er godt mast tilsættes parmesan og solsikkekerne og det får lidt mere tæsk med salvblenderen til det når en ensartet masse.
Smag evt. til med salt, min parmesan var dog ret salt, så det var slet ikke nødvendigt.

Skold et glas og vupti, dippen som går til ALT.

Velbekommen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar